Privacy policy

voor klanten & leveranciers

Uw privacy is belangrijk voor ons!

De Verantwoordelijke voor de Verwerking, Auli bvba, verklaart de Belgische privacywetgeving na te leven, evenals de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming vanaf haar inwerkingtreding. Contactgegevens: privacy@auli.be.

Binnen onze organisatie zijn de gegevens alleen toegankelijk voor verantwoordelijke personen die daar naargelang van hun taken toegang toe moeten hebben.

Indien u bijkomende vragen heeft en/of meer informatie wenst, kunt u ons steeds contacteren als volgt: privacy@auli.be.

1. Wie zijn wij?

De Verantwoordelijke voor de Verwerking, Auli bvba, verklaart de Belgische privacywetgeving na te leven, evenals de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming vanaf haar inwerkingtreding. Contactgegevens: privacy@auli.be.

Binnen onze organisatie zijn de gegevens alleen toegankelijk voor verantwoordelijke personen die daar naargelang van hun taken toegang toe moeten hebben.

Indien u bijkomende vragen heeft en/of meer informatie wenst, kunt u ons steeds contacteren als volgt: privacy@auli.be.

2. Welke persoonsgegevens verzamelen we?

2.1. Welke persoonsgegevens verzamelen we?

 

Om te weten wie u bent:

  • Naam
  • Voornaam
  • Functietitel

Om u te contacteren:

  • telefoonnummer
  • e-mailadres

Om te factureren of betalingen uit te voeren:

  • bankrekeningnummer
  • facturatieadres
  • BTW-nummer
2.2. Publieke gegevens en gegevens die we onrechtstreeks verzamelen:

In sporadische gevallen kunnen publieke gegevens verwerkt worden.

Het kan bijvoorbeeld gaan om gegevens die onderworpen zijn aan een publicatieplicht, zoals de publicatie van uw benoeming als bestuurder van een vennootschap, of het gaat om gegevens die u zelf publiek hebt gemaakt, zoals informatie op uw website, …

Het kunnen ook gegevens zijn die publiek zijn, omdat ze bijvoorbeeld algemeen bekend zijn in uw streek of omdat ze in de pers verschenen zijn. Ook informatie op bijvoorbeeld de Kruispuntbank van Ondernemingen en Graydon behoren hiertoe.

2.3. Wat u ons vertelt kan worden verwerkt:

Als u ons telefonisch contacteert en wij onbereikbaar zijn, kan de receptie van het bedrijvencentrum, waar wij gevestigd zijn, uw voornaam, naam en telefoonnummer noteren om de boodschap door te geven.

3. Waarom verzamelen we uw persoonsgegevens?

Naargelang van de situatie kunnen wij bepaalde informatie van u nodig hebben om bepaalde diensten te kunnen aanbieden. De informatie die wij opvragen en waarmee wij u kunnen identificeren, wordt persoonsgegevens genoemd.

Hieronder kunt u per situatie nagaan waarom wij deze persoonsgegevens opvragen en waarvoor uw persoonsgegevens zullen worden gebruikt.

 

Uw gegevens worden naargelang van het geval gebruikt voor de volgende doeleinden:

  • Voor contactpersonen bij klanten of prospects bij een eerste contactname: uw gegevens zijn noodzakelijk om de overeenkomst die u met ons sluit op een correcte manier te kunnen uitvoeren. Doordat u een contract sluiten met ons dienen wij te beschikken over de nodige persoonsgegevens om onze dienstverlening, die vervat zit in het contract, te kunnen aanbieden. Dit is voornamelijk het versturen van informatie in het kader van het voorstellen van werknemers voor een bepaalde vacature.
  • De persoonsgegevens die worden verzameld worden administratief en boekhoudkundig verwerkt. Indien u niet wilt dat uw persoonsgegevens in dit kader worden verwerkt, is het niet mogelijk om de dienstverlening waarvoor u contractueel met ons verbonden bent uit te voeren.
  • Potentiële nieuwe contacten door het overhandigen van het visitekaartje: indien u ons op de een of andere manier een visitekaartje heeft overhandigd, nemen wij u op in onze database. Wij gaan er hier van uit dat u door de overhandiging ook uw uitdrukkelijke toestemming geeft om te worden opgenomen in onze database.
  • Bovendien slaan wij ook de publiek toegankelijke gegevens die wij over u vinden op in onze database. Wij gaan ervan uit dat wij deze persoonsgegevens ook mogen bewaren vermits u deze publiek toegankelijk hebt gemaakt.
  • Voor leveranciers: de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst worden verzameld. Het gaat dan voornamelijk om naam, e-mailadres en telefoonnummer van contactpersonen om een gemakkelijke communicatie mogelijk te maken.

4. Wie ontvangt mijn persoonsgegevens?

Uw persoonsgegevens worden in principe niet doorgegeven aan andere partijen.

Wij verwerken deze persoonsgegevens in overeenstemming met de onder punt 3 vermelde doelen. Enkel de medewerkers binnen onze organisatie, die in uitvoering van hun functie uw persoonsgegevens nodig hebben, zullen deze kunnen consulteren.

Bij het organiseren van evenementen kunnen wij uw persoonsgegevens (zoals naam en voornaam) wel doorgeven aan externe partijen die de evenementen organiseren en dit louter om organisatorische redenen en eveneens in het kader van veiligheid.

Wij werken samen met een aantal derde partijen die uw persoonsgegevens ook kunnen inkijken.

Het gaat om de volgende ontvangers:

  • Accountants & consultants in het kader van fiscale ondersteuning
  • ICT-dienstverleners
  • PR- & communicatiebureaus (enkel in het kader van onze eigen campagnes)

5. Hoe lang worden mijn persoonsgegevens bewaard?

Uw persoonsgegevens worden bewaard zolang als nodig is om de doelen zoals omschreven onder punt 3 te verwezenlijken.

Na de laatste opdracht, worden de gegevens als volgt bewaard:

  • klanten: 10 jaar
  • leveranciers: 10 jaar

Uiteraard bewaren wij uw persoonsgegevens in overeenstemming met mogelijke wettelijke verplichte termijnen en eventuele verjaringstermijnen die gelden. Bijv. voor facturen is dit 7 jaar.

6. Welke rechten kan ik uitoefenen om de bescherming van mijn persoonsgegevens te garanderen?

6.1. U kunt uw gegevens inkijken
  • Als u wilt bekijken welke persoonsgegevens wij over u verwerken, dan kan dit door uw recht op inzage uit te oefenen.
  • Wij zullen u een zo volledig mogelijk overzicht geven van de persoonsgegevens die over u worden bijgehouden. Wij kunnen nu reeds bevestigen dat er géén bijzondere categorieën van persoonsgegevens worden bijgehouden (zoals ras, etnische afkomst, gezondheidsgegevens, gegevens betreffende seksuele geaardheid, …).
  • U kunt een kopie krijgen van de persoonsgegevens die worden verzameld.
6.2. U kunt uw gegevens laten verbeteren
  • Indien er wijzigingen zijn in uw persoonsgegevens (zoals naam, adres, e-mailadres,…), dan kunt u dit steeds laten verbeteren of vervolledigen.
6.3. U kunt uw gegevens laten verwijderen
  • Indien u van mening bent dat wij bepaalde persoonsgegevens verwerken op onrechtmatige basis, d.w.z. zonder hiervoor een correct doel te hebben, dan kunt u vragen om uw persoonsgegevens te laten verwijderen.
6.4. U kunt vragen dat de verwerking van uw persoonsgegevens wordt beperkt
  • Zijn uw gegevens onjuist en heeft u gevraagd om ze aan te passen of meent u dat wij uw persoonsgegevens verwerken op onrechtmatige basis, dan kunt u vragen om de verwerking ervan te beperken.
  • Dit betekent dat wij uw persoonsgegevens enkel en alleen met uw toestemming verder mogen verwerken. Wij mogen uw persoonsgegevens wel blijven opslaan, maar mogen er geen verdere verwerkingen mee uitvoeren zonder uw toestemming, tenzij in het kader van een gerechtelijke procedure, voor de bescherming van natuurlijke personen of rechtspersonen of om gewichtige redenen van algemeen belang.
6.5. U kunt vragen om uw persoonsgegevens rechtstreeks over te dragen aan een derde partij
  • Als u wilt bekijken welke persoonsgegevens wij over u verwerken, dan kan dit door uw recht op inzage uit te oefenen.
  • Wij zullen u een zo volledig mogelijk overzicht geven van de persoonsgegevens die over u worden bijgehouden. Wij kunnen nu reeds bevestigen dat er géén bijzondere categorieën van persoonsgegevens worden bijgehouden (zoals ras, etnische afkomst, gezondheidsgegevens, gegevens betreffende seksuele geaardheid, …).
  • U kunt een kopie krijgen van de persoonsgegevens die worden verzameld.
6.6. U kunt soms weigeren dat uw gegevens volledig automatisch worden verwerkt
  • Sommige gegevensverwerkingen en processen verlopen volledig geautomatiseerd zonder menselijke tussenkomst. Wij maken hier echter geen gebruik van met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens.
  • Mocht dit toch het geval zijn en als u het niet eens bent met zo’n volledig geautomatiseerd proces, dan kunt u bezwaar indienen hiertegen, zodat uw persoonsgegevens niet meer op deze manier worden verwerkt.
  • Ook hier gelden een aantal uitzonderingen, die geval per geval moeten worden beoordeeld.
6.7. U kunt uw toestemming intrekken
  • Wanneer uw persoonsgegevens worden verwerkt op basis van toestemming (zie punt 3), kunt u deze toestemming te allen tijde intrekken. Wij zullen dan uw persoonsgegevens moeten verwijderen.

Indien u een of meerdere van deze rechten wilt uitoefenen, gelieve dan contact op te nemen met ons op voornoemd contactadres en duidelijk te specifiëren welk recht u wilt uitoefenen.

Bovendien melden we u dat u te allen tijde klacht kunt indienen bij de toezichthoudende autoriteit indien u meent dat wij uw rechten zoals hierboven opgenomen niet naleven.